söndag 11 mars 2012

Fyra kusiner på Skansen

Denna soliga, kyliga söndag har vi tillbringat på Skansen tillsammans med syrrans familj.


Vi började med att äta. Strömming med potatismos åt jag. Mums!!!
Och mysigt var det, även om det gärna fått vara varmare!
Sen var det dags att gå ett varv bland djuren.
Saga föredrog att hålla Oscar eller Alvar i handen före oss vuxna.
Jag och Saga stannade länge hos sälarna som bjöd på brottnings-show!

Björnarna var också roliga att se.


Vi tittade länge på både lodjur och vildsvin medan resten gick före, frysande med fika i kikarn.


Syster till exempel. Här med Tias å Saga i bakgrunden. Å ett par nyss avsparkade gummistövlar.


Fikat var värt att vänta på. Vi gick på Stora Gungan och myste. Agnes blev överlycklig att få komma upp ur vagnen och spexa lite.
Och Oscar bestämde sig för att han också vill ha en bebis.


Jag och Alvar slog på stort med kladdkaka och varm choklad. Stora Gungans choklad med vispgrädde är för god för att missa när man har chansen.
Och efter fikat var det dags för oss att börja röra oss hemåt.


Vi har varit toktrötta men nöjda och glada i kväll. Gjorde supergod chili con carne till middag, och nu har jag just sett hemska "Äkta Människor" medan jag sövt liten Agnes. Saga sover och även jag ska lägga mig nu. Hoppas få en god natts sömn så jag orkar ut i det utlovade fina vädret i morgon.

God Natt!

Inga kommentarer: