lördag 3 mars 2012

Trönömys


Så kom vi äntligen till Trönö. Tråkigt att vi missat en tretton grader varm vårdag... men skönt att vi hunnit undersöka liten Agnes hos doktorn.


Hon sov så oroligt under natten sen att jag kände det som att jag inte fått någon sömn alls i stort sett. Frustrerande med tanke på att jag sovit alltför lite på nätterna en längre tid nu..!!


Men när vi kommit ner i köket sov hon plötsligt i sin babysitter... Söt!


Efter lunch gick vi ut och lekte i solen och snöslasket. Saga fick åka pulka. Besvärligt ute med blankis och slask men kul för Saga att få leka,


Och skönt för hela familjen att få njuta av nya dagsljuset.


I fina Trönö.


Mormor hade gjort flätor på lillfia. Fint!!!


Men de åkte av när vi gått in.


Jag och Sagis hade gofika med chokladbollar och blåbärsmuffins sen medan Tias gjorde ärenden i stan å de andra sov. Agnes vaknade snart å hon har inte varit febrig idag!! Hon känns mycket bättre. Men hostan är riktigt läskig. Den påminner om kikhosta..!


I kväll har vi haft riktigt fredagsmys; ätit lövbiff med vitlökssmör, stekt lök och klyftad mandelpotatis samt jordgubbar och krokantglass till efterrätt. Mums!!!


Även Agnes fick smaka lite glass.

Nu närmar sig klockan fem. Jag och Agnes har sovit ok av och till fram till fyra. Hoppas få sova några timmar till efter detta; blöjbyte och amningspaus.
Natti!

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: