söndag 11 mars 2012

Jag, brödet, bebbarna och gottigottipajken





Imorse fick jag inte bara ligga kvar i sängen en timme extra. Jag fick nybakat durumvete-bröd av Tias och Saga när jag kom upp också!
So far so good. Värre var att jag var rastlös och hade lust att sticka ut å göra nånting denna lördag... men tiden bara rände iväg och från klockan två var jag ensam med barnen och fast mellan hemmet, gallerian och lekparken. Som varje vardag.



Mysigt var det dock att jag och Saga kom på att vi skulle ha lite park-picknick med varm saft och chokladmuffins.



Mindre mysigt var att parken vimlade av lite större, bångstyriga pojkar och att det blåste svinkalla vindar.



Det blev inte mycket leka av alltså innan vi gick till gallerian och satte oss i Sagas favvo-trappa och åt russin. Snart var det var dags att beställa pizza på Volles.



Saga var riktigt glad, särskilt åt pizzasalladen.



Vi åt och myste, jag ammade en nyvaken Agnes, badade Saga som sedan blev dragen i håret av sin lillasyster så hon började gråta... vilket i sin tur gjorde att Agnes fick surläpp och började gråta hon med.
Jag lyckades söva Saga till 20.05 och hann därmed se nästan hela Melodifestivalen.



Agnes var toklycklig att få ha mig för sig själv igen! Jag matade henne snart med gröt... i 30-40 minuter innan jag gav upp. Svårt idag... Hon gapar inte riktigt och det mesta vänder i munnen och kommer ut igen!
Så fick hon sin Bricanyl och Molipect, ny blöja och pyjamas.
Först ca 21.20 kunde jag sätta mig ner och halv-softa med Agnes bredvid mig.



Lilla Agnes som somnade strax innan röstningen avslutats... men vaknade sen igen.
Jag gillade för övrigt Dead by April och Top Cats mest men är nöjd med att favorittippade Loreen vann.
Nu är Tias hemma. Jag har ammat Agnes till sömns och ska äntligen (förhoppningsvis) få sova själv.

God Natt!

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: