måndag 6 augusti 2012

Lek, maränger och hetsshopping

Dryga två dygn hann jag tillbringa med min älskade familj innan det blev dags att återvända till Hälsingland. Det känns skönt att åka dit igen men hade varit än skönare om familjen följt med. Om tre dagar skall de dock ansluta. Härligt!!!


Igår hade vi en smått jobbig dag. Jag utan nattsömn. För att det skulle bli nåt av dagen for jag med Saga till Mulle Meck-lekparken som ligger i Järvastaden. Väl där tänkte jag mest "Att jag aldrig LÄR mig!!! Jag HATAR ju lekparker!!" Saga var lite blyg medan det vimlade av andra ungar. Det blev inte mycket lekt och allt slutade med att Saga skulle äta äpple och vi fick en grymt envis geting på oss!! Jag viftade och vi lade bort äpplet två gånger. Tredje gången getingen var på Saga råkade jag vifta bort hela äpplet som strax panerats av grus då det rullat mot den väldigt smutsiga plaskdammen. Jag svor och kände mig som en värdelös mamma. Saga ville dock ha ett nytt äpple, så äntligen fick vi lämna stället och leta på en matvaruaffär. Skönt.


Vi gick länge innan vi kom fram till en affär där vi köpte äpplen och lakrits. Fann sedan en busshållplats och kom på en buss. Nu kändes allt bra igen och jag tänkte att jag ska komma på andra sysslor än lekparksvistelser att ägna mig åt tillsammans med älskade Saga i framtiden. Förhoppningsvis har vi en egen gårdsplan att sparka boll och toka oss på.


Agnes liten... Det är inte lätt att hinna filma hennes små bravader. Diskmaskinen är väldigt spännande just nu. Men när hon ställer sig upp riktigt är hon så vinglig att jag vill vara beredd att fånga henne. Därav finns det inga bilder på just det.


Idag bakade jag maränger för första gången... Fina och goda blev de!!


Och glassen jag gjorde till blev jättegod den med även om den inte blev lika häftig som gårdagens jordgubbsglass.


Gokaffe i bästa lattemuggarna.


Och en chokladgalen liten tös!


Jag for hemifrån lite extra tidigt för att hinna gå på Cow och köpa mineralpuderfoundation i märket Laura Mercier. Stress!!


Och så gick jag på bussen strax före 16.50. Skulle fixa den här bilden men flippade ur hela tiden..!!


;-)


Jag får väl göra lite reklam för appen PhotoStudio som fick agera lekstuga åt mig denna gång.


Bakom bilden ligger egentligen en längtan och en nervositet. Längtan till Hälsingland och en egen gård. -Jag är så GLAD att det fortfarande känns fel att vara i Stockholm. Jag hör inte hemma där helt enkelt.
Nervositeten ligger i att vi har hittat ett drömhus. Tror vi. Nästa vecka ska vi få se huset invändigt. Vill vi ha det hoppas jag vi får det för annars har vi ingen plan B. Det är så man får ont i magen. Vi ska vara ute ur lägenheten 1 oktober så livet är spännande nu. Lite väl spännande. Hoppas allt går vägen!

- Postat från min iPhone

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drömhus på utsidan låter underbart. Håller tummarna att det på insidan motsvarar era förväntningar. Lycka till / Ann-Sofie

Unknown sa...

Tack!! :-)