torsdag 16 augusti 2012

Små avslut och nya tankar...



Nu har jag lämnat Trönö för den här gången.


Sommarens sista arbetspass på Ljusnan gjorde jag igår kväll. Jag bjöd på kladdkaka med marsmallows vilket blev väldigt populärt. Och så roddade jag med tågresor och husvisningar innan jag och bästa Åsa besökte ett Nattis med härliga ungar. Många fina bilder blev det och de kommer i en bilaga med tema "barn" den 25 augusti.


I morse åt jag frukost på mormors altan. Det är ju ÄNTLIGEN varmt igen! Och det här är en av mina favoritplatser i världen.


Mormor och Morris var mitt sällskap.
Sen var det dags att gå på dagens husvisningar. De första i Trönö faktiskt.


Med huvudet fullt och mycket att begrunda satte jag mig i kyrkans atrium en stund.


Det är så vackert här... och morfars grav är så fin.


Jag tog en fika hos mormor sen. Daniel och Lena var där, nyfikna förstås. Så vi hann surra lite innan Line hämtade mig före klockan ett.


Nu sitter jag på tåget. Mätt och nöjd. Glad åt att det är ganska lite folk här, att det finns eluttag och är gott om plats vid varje säte samtidigt som det är billigare än Y-buss. Och att jag snart får gosa med mina barn!!!
:-)

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: