torsdag 26 juli 2012

Sommar i Dammbroa och på Enskär

På två lediga dagar har jag hunnit med två efterlängtade smultronställen.


Dammbroa har jag inte besökt sedan förra sommaren! Så fort jag kommer dit lägger sig ett lugn i hela mig.


Jag blir lycklig av den fantastiska utsikten, sjön, skogen och denna dag solen som speglade sig i vattnet. Jan bjöd på fika och Åke som var där och jobbade fick en härlig paus i arbetet.


Jag och Saga badade lite.


Och Agnes charmade karlarna.


Det blev en sen middag.


Agnes fick äta sina älskade majskrokar iklädd pyjamas.


Nästa dag bar det av till syrrans familjs nybyggda stuga ute på Enskär. Jag har inte varit där på många många år så det var på tiden!


Vi grillade i regnet och hade tur då det blev uppehåll under lunchen.
Jag och Elin gick en promenad i blåbärsskogen innan hon gjorde en tårta och vi uppvaktade Oscar med paket.


Han blev superglad åt Angry Birds-pennskrinet. Kul!!


Tårtan var god och ungarna fick bada.


Det kändes lite ledsamt att lämna ön. Alvar och Saga leker så bra ihop nu. Kusinkärleken flödar och de ses alldeles för sällan.


Idag har vi haft en fantastisk morgon. solen skiner, vi har hängt tvätt ute, ätit frukost på verandan och ringt och sjungit för Oscar som egentligen fyller år idag.
Klockan två går jag på mitt första pass på Ljusnan av nio dagar i streck och i morgon far barnen till Verkskär.

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: