söndag 22 juli 2012

Splaschlycka, hopp och kusinkärlek

Efter Mumindag 2, en galen färjeresa och en och en halv tok-intensiv dag i Solna med Kusin Anjas familj på lunch samt Ankis och Ulf på födelsedagsfika och Agnes på tiomånaderskontroll kom vi i väg alldeles för sent på eftermiddagen upp till Hälsingland.
Tias skulle på en viktig grej i Vallsta så han fick dumpa mig och småskruttorna vid Träslottet i Arbrå där vi fikade och lekte innan han hämtade oss igen för att sedan lämna mig i Glössbo! Där hämtade mamma mig och vi for till Eric Anders på musikfestival till minne av Jan Johansson. Min gamla gympalärare Tomas Jutterström blev tilldelad årets Jan Johansson-stipendium innan Curt Jernbergs orkester körde igång. -Samma kvintett som min farfars bror Sten spelade med innan han dog på 60-talet. Riktigt bra var de. Efter dem intog Björn Ståbi och Thomas Tiger scenen innan det var dags att lämna den varma logen för Splasch på stora scenen.



LYCKA!!!



Ja, grymt bra var de och det var en sällsynt återförening med stark 70-talskänsla. Jag och mamma stod längst fram och jazzade. Daniel och Lena var lika toklyckliga de!



Vi träffade Åke i pausen samt hann snacka lite med Åsa och Susanne samt andra musikentusiaster som letat sig ut i hopp om en stor musikupplevelse i så lite regn som möjligt..!
Väl hemma i Trönö hade syrran anlänt med familj. Så jag, hon, Erik och Tias satt uppe till efter klockan två, drack go-vin och snackade.



Idag fick kusinerna äntligen leka. Och efter en gårdsutförsäljning på vår drömgård åt vi alla middag på Albertina i Skärså!



Riktigt härligt var det. Och Tias hade verkligen satt på sig rätt skjorta för dagen, haha!



Oscar konkurrerade med sin mamma och mormor om att få gosa med älsklingsbebisen.



Och så blev det lite kusinglass i solen.



Saga ville titta på vattnet.



Vackra vackra Skärså.



På väg hem sedan fixade Tias ett endagsfiskekort på Trönö Lanthandel. Ingen fisk fick han dock denna dag trots envisa försök i Trönöån.



Jag har bara njutit av att äntligen vara här.



Hoppas hoppas att vi snart kommer att bo nära den här platsen och de här människorna.



Livet är spännande nu. Vi hoppas och håller tummarna för jobb och boende i vacker hälsingeidyll.
I kväll har vi haft en av sommarens skönaste kvällar.
Nu när den kyliga natten tagit över säger vi bara God Natt alla! :-)

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: