fredag 13 juli 2012

Galna hagelskurar i Roslagen!!

Idag när solen åter tittar fram mellan molnen måste jag ändå få berätta om gårdagens väderdramatik.


Förmiddagen var allmänt instabil med sol, regn och solregn. Sen blev det allt värre med häftiga regnskurar och åska som närmade sig. Som dunderfinal kom värsta hagelskuren med fem centimeter stora isbitar som for ner från himlen medan åskan dånade!!


Jag och Saga var så nyfikna att vi gick ut och tittade närmre på haglet så fort skuren övergått till regn igen,


Allt för konsten, det här var KALLT vill jag lova!


Agnes hade vaknat förstås. Söt och go. Hon fick dock stanna hemma med farmor när jag Tias, Ankis och Saga for in till Öregrund i förhoppning om att väder-utladdningen var över.


Det var den dock INTE. Det var galet mycket vatten på gatorna i den annars så romantiskt vackra sommarstaden.
Värst var åskknallen som kom rakt efter blixten när vi var ute och sprang mellan affärerna. Hua!!!


Idag är det lika galet. Vi har redan råkat ut för flera störtskurar varav en än värre hagelskur än igår!!!


Vi är på väg till Furuvik... så det blev till att stanna invid vägkanten.


Nu är det bara till att hoppas på fint nöjesfältsväder!!!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: