torsdag 12 juli 2012

En livfull, vacker och stilla kväll i Roslagen


En hälsning från stugan i natt...


Klockan hann bli halv sju innan vi anlände till stugan denna vackra sommarkväll. Först efter matfix och bebisnattning fick jag chansen att gå ut och njuta kort i kvällssolen. Klockan närmade sig nio. Allt var fantastiskt vackert och guldskimrande i solnedgången. Endast myggorna gjorde sitt bästa för att störa friden.
Saga fick gunga samt följa med mig och Ankis en sväng bortåt vägen.


Vi satte oss vid sjön en stund också. Jag tänkte lyckligt på att vi snart har ett eget HUS!!! Och det är fantastiskt att känna så väl hur mycket jag vill bo på landet nu. Hur hela min kropp och själ längtar ut i naturen.


Vid tiotiden fikade vi med en galet god tårta från Centrumkonditoriet i Alunda. Tårtan innehöll både ordgubbar, maräng, choklad och marsipan. En riktig höjdare alltså! Passande denna dag när jag och Tias firar elvaårig förlovningsdag, lyckad lägenhetsförsäljning samt minisemester och lite annat smått och gott.
Saga och Ankis skulle sova ute i bon i natt men Saga fick kalla fötter och ville följa med mig in igen. Nu ligger de i kökssoffan i stället och läser saga. Det ser ofantligt mysigt ut. Klockan närmar sig midnatt men det gör ingenting. Vi är ju lediga. ;-)

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: