måndag 2 juli 2012

Jobb och frihet i paradiset




"Vilka fina mammor" utbrast Saga när hon såg de kvinnliga stenskulpturerna på Mobackes. Vi körde heldag i Bollnäs med rolig shopping och gofika min sista lediga dag innan första sexdagarsköret på Ljusnan.



Mobackes var mysigast denna fina tisdag då Agnes blev nio månader gammal och sommaren äntligen tycktes göra entré!



Det har verkligen känts underbart att få mysa med barnen i gröngräset hemma i älskade Trönö på förmiddagarna sedan för att på eftermiddagarna jobba med det jag gillar mest; att fotografera för fulla muggar!



De två första dagarna på Ljusnan var ganska lugna. Jag fick mysa med kameran i Arbrå för att sedan råka ut för en regnskur på Billnäs Golflubbs golfbana!



Sen kom helgen och då var det slut på lugnet.
På lördagen blev det sju timmars intensivt arbete på tre olika orter, väl utspridda. Blommorna fick jag med mig från Byvallen i Undersvik!



När jag kom hem som ett vrak vid sjutiden på kvällen var mamma och Christer hemma från sin tvådagarsresa. De bjöd på urgod mat och ostbricka de lux!!
Underbart!



Idag har jag under tio timmar fixat bilder från gårdagen samt gjort nya jobb. Jag blev rejält duschad av en oväntad störtskur över fotbollsplanen på Sävsraås. Som tur var slutade det regna precis som Soundtrack of Our Life klev ut på Freluga Trädgårdsscen klockan sex. Riktigt bra var de! -Men tokstressigt var set för mig. Tyvärr. Jag hade kastat i mig min lunch vid halv tre och någon middag hann jag inte med alls. Tur att jag och helgreportern tidigt rännt in på Lidl och köpt nötter, choklad och grejer! Jag var ju så trött redan när jag kom till jobbet denna dag att jag var orolig att jag inte skulle göra bra ifrån mig! Och så hade jag några Nikon-frågor som jag inte lyckades få tag på folk för att ställa. Jobbigt. Allt löste sig dock. Så nu hoppas jag bara att mina jobb ser snygga ut i måndagstidningen.
God Natt!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: