söndag 15 juli 2012

Bakluckeloppis, lek och nattpigg bebis...

En hälsning från i natt...

I natt har jag fått kapitulera. Agnes brukar sova oroligt i en timme varje natt och denna gång inföll den lätta, oroliga sömnen precis när jag och Tias skulle lägga oss, kring midnatt. Gnisslande dörrar och annat gjorde att Agnes blev alltmer vaken, rastlös och skrikig... så 1.37 bar jag ut henne i köket där vi nu sitter på soffan. Hon leker med sina sandaler och jag vägrar vara en trevlig mamma. Vill ju bara SOOOVA!!!


Nej, det här var INTE vad jag hoppats på inför denna natt. Speciellt inte då vi igår natt var vakna till två för att förbereda morgonens försäljning på Bakluckan!
Tias gick sedan upp före klockan sju på morgonen medan jag låg en timme längre. När jag kom till Bakluckan vid niotiden sedan hade han redan sålt för flera hundra kronor!!


Vi fick toppenväder denna dag. Härligt! Och jag borde väl vara nöjd med att vi gick cirka tusen kronor plus. Vi hade dock så mycket saker att det ändå kändes mest jobbigt att packa ihop allt sen igen. Det var ju mycket mycket kvar...


Väl hemma åt jag och Saga sen laxlunch vid eget bord ute i solen. Mysigt!!!


Efter ett riktigt ryck med kartongrensning och rännande upp på vinden sedan fixade jag och Tias en god grillmiddag!!


Saga blev uppe sent, flamsig och smått galen. Vi hade riktigt kul tills jag blev för trött.
Och nu sitter jag här. Har släppt ner vilda bebin på golvet. Hon har även fått ny blöja samt fått dra mig i håret. Men hon får inte suga på sin pappas skor. Där går gränsen.
Nu hoppas jag verkligen få sova snart. Ska nog testa det välbeprövade vällingmatandet. Det söver om man har tur...

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: