fredag 13 april 2012

Vindsrensning och ett litet hyss...

 Vi har många järn i elden just nu i vår familj. Och vi vet inte var vi kommer att landa. Bara att vi vill lämna Solna och få mer natur omkring oss.
~Mäklaren är bokad.
~Stylisten har varit här.
Nästa steg är fotografering av lägenheten vilket kräver att vi får ut halva bohaget härifrån så det ser rent och snyggt ut. Detta har lett till att vi måste rensa vinden för att få upp flyttkartonger och grejer som vi ska försöka sälja på loppis i Skytteholmsparken längre fram i vår.
Tias har varit ledig hela denna vecka och vi har haft Saga hemma alla dagar utom igår då jag och Tias ville ta en riktig röjardag på vinden. Vi en mössa på Agnes och tog med henne upp på medan vi rensade som tokar.
 Jag blev sedan glatt överraskad när jag hämtade saga på dagis och det var riktigt VARMT ute!!! Med den här vårens mått mätt. Vi var i parken med Siris familj och Saga och Siri gungade länge länge. Saga sjöng i högan sky. Härligt!
Sen var dat dags att äta. Agnes fick tag i sin tallrik innan jag hann blanda till gröten. Och det blev lite farigt både för hennes ögon och för storasystern. Tallriken for som en projektil hit och dit.
 Agnes ÄLSKAR gröt och var så här nöjd efter en stor grötportion.
 I går kväll kom Sagas och Agnes farmor Gun hit. Och i morse gick lasset med vindsgrejer till Verkskär. Tias körde. Härligt! Vad skulle vi gjort om vi inte haft Verkskär..?
 Vi höll dock på att frysa fingrarna av oss när vi lastade.
 Saga och farmor tittade och vinkade i fönstret.
Sen har jag stått i köket hela dagen. Efter att jag och Agnes handlat.
 Och Agnes har gjort sitt första hyss... även om det egentligen var mitt fel. Jag lät henne prassla med en påse Nachchips. Saga protesterade men jag lovade att den inte skulle gå sönder. Tills Agnes plötsligt låg helt lyckligt i ett hav av chipssmulor. När jag tog av henne påsen började hon storgråta, och hela synen av den gråtande bebisen bland chipssmulorna fick även storasystern att gråta. Så jag och farmor fick trösta till tusen innan jag skrattandes tog fram dammsugaren och alla var glada igen.
 En sväng i parken blev det sedan. Trots regnet.
 Och så kom Tias och Ankis lagom till eftermiddagsfikat.
 Agnes var lycklig.
 Och vi hade massor med gott att äta, även om inget av detta lämpade sig för småbebisar.
 Sen myste vi lite...
 ... innan jag gjorde hemlagade hamburgare med tillbehör som vi åt till middag samt tio burkar katrinplommonpuré med kokt äpple och päron i som jag med våld pressade ner i vår lilla frys.
Jag har känt mig helt däckad i kväll och längtar ner i sängen. Så nu ska jag sova. Jag ska bara ge Agnes en flaska välling först. Den dricker hon i sömnen.
God Natt!

Inga kommentarer: