lördag 28 april 2012

Fredagsmys i vårens tecken



Jag har lovat Saga länge att när det blir varmt ska vi äta glass på balkongen. Och när jag imorse påpekade att det var varmt ute sa Saga genast: "Då kan vi äta glass på balkongen!" -Jätteglad.


Löftet bestod förstås. Efter dagis skulle det ske. Men först skulle vi till parken och äta russin.
Vi satt länge och sjöng alla möjliga sånger på en bänk i solen.


Agnes kvittrade glatt hon med. Hon hade fått på sig ett par skor vårdagen till ära.


Myyys!


Sen hade Saga och Agnes "fredagsmys i vagnen". Saga brukar nämligen krypa in under suffletten och mysa med lillasyster som då skrattar, pratar och lever upp.


Efter det var det balkongen som gällde.


Saga fick äta Pigelin och titta på fåglar.


Det var riktigt varmt stundvis. Skönt!!!


Sen skulle lillsyster få gröt.


Hon slog till skeden så det blev knas. Vildare och vildare blir hon. Och därmed svårare att mata. I förrgår fick hon i alla fall sin första tand!!


Saga är härligt kreativ. I väntan på middagen byggde hon pärlplattor som bara den.


Jag strök dem sedan. Snyggt!!


Tias gjorde go-pizza i nya ugnen.


Mums!!


Agnes fick vara med och stoja vid matbordet.


Calzone...


... och nån lyxigare variant.


Agnes ville sen leka med det fina halsbandet som jag fått av Saga.


Hon ÄLSKAR det.


Och så började det regna nåt väldigt ute.


Nu sover barnen medan jag väntar på att mina värktabletter ska ta bort den hiskeliga tandvärken!!

God Natt!

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: