tisdag 17 april 2012

Inget sprudlande idag...




Lilla gullfia. Så här glad var Agnes 3.20 i morse när hon fått upp sin mamma på blöjbyte, näsdroppar (just då var hon mindre glad) och Alvedon. Snart fick hon en flaska välling också.
Förkylningsskiten har alltså nått oss igen. Agnes lät lite krasslig redan igår natt men först när jag lade mig bredvid henne vid tolv denna natt var förkylningen uppenbar. Hon jättetäppt i näsan och vred sig oroligt, skrek till, spottade ut nappen och var irriterad. Jag gav henne Nezeril medan hon sov. Tias lyste på henne medans med min telefon så jag skulle se, och hon skrek till förstås men vaknade inte riktigt.
Jag var extremt trött men vågade inte ens försöka sova. Spelade spel i mobilen, drog speldosekaninen i svansen så den spelade "Låt mig få tända ett ljus" om och om igen och lät Agnes slutligen suga på mitt finger vilket fick henne att somna(!!) vid halv två. Hon sov i 1,5 timme innan hon vaknade igen. Sen sov hon mellan 4 och 7.15. Jobbig natt.


Vi blev sena till dagis sedan förstås. När vi kom hem sov Agnes i två och en halv timme, så jag slumrade och sov jag med, mellan telefonsamtalen.
Sen hade vi lite matcirkus... Min hemgjorda mat går inte ner och jag förstår henne... Tyvärr dög inte Sempers pasta med grönsaker heller idag.
När även jag fått äta ringde dagis och sa att Saga var varm och hängig.


Lillfia. Jag och Agnes kom dit kvart över två då de andra barnen åt mellis, och då låg Saga på en soffa med en nalle och en filt. Ingen matlust hade hon haft. Och så hade hon somnat på en gång på vilan, hon som brukar rata vilan helt.
Så nu är det skrutt igen alltså. Saga har haft 38,8 i kväll och Agnes 38,0. Jag är täppt i näsan och orolig att Sundsvallsutflykten jag, Agnes, mamma och syrran ska göra på fredag-lördag är hotad. Både av sjukdom och snöstorm.
Vilken dryg vår!!! Vi som hoppats på sol och värme. April-bakslaget har ju hållit i sig länge nog nu.
God Natt!

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: