måndag 2 april 2012

Heta plåtar, kalla flingor och skruttiga hus


Nu är det måndag igen. Efter en rätt intensiv helg. 
Jag hade kokat jordgubbssylt och satt en deg redan på fredag kvällen...

... och halv sju på lördag morgon vaknade Agnes och Saga, så det var bara att gå upp och baka! Saga hjälpte till förstås.
Och durumvetebrödet blev gott... men bränt på ytan.
Och då två uphettade plåtar användes i brödbaket lyckades jag även bränna mig själv!! På båda händerna. Och det gjorde så ont att jag till och med fick ha med mig en kylklamp i duschen!!
Och då jag med mina händer tinat två klampar fick jag ta med mig en tredje till Sundbyberg.
Vi åt där på O´Learys till Sagas förtjusning. Hon fick äta pop corn för första gången. Supergott! -Innan hon fick sin älsklingsrätt; hambujade.
Smarrigt!
Agnes sov över hela lunchen och vaknade vrålhungrig. Sådana gånger gäller det att mata snabbt då hon protesterar ljudligt så fort skeden "försvinner".
Vi kollade lite i affärer innan vi gick hemåt.
Det enda vi köpt i Sumpan var den här plåtburken, till Sagas lördagsgodis.
Jag hade laddat hem en foto-app som jag lekte med före fikat.
Fint!
Saga och jag spelade trumpet på överblivna avloppsrör.
Mys!!!
Dagen efter var vi på tre husvisningar i Sollentuna. Och skrattade lite i det plötsliga snöfallet.
Jag var med Saga hela tiden medan Tias för ovanlighetens skull fick ta det största ansvaret för Agnes.
Efter att ha synat tre skrutt-hus i sömmarna tröstade vi oss med gofika på Gateau. Lyx!!
I kväll  har vi skrivit kontrakt med en mäklare på Länsförsäkringar. Valet föll på dem för att de har bra bank, bra försäkringar och bra rabatter på mäklararvodet. :-) Så nu hoppas vi att vi lyckas hitta ett hus vi fastnar för till ett bra pris inom en någorlunda snar framtid.

Inga kommentarer: