söndag 8 april 2012

Påsk med massor av PYSSEL!!

 Saga tjuvstartade med pysslandet denna påsk då hon kom hem från dagis med en fin "anka" några dagar före påsk. Hemma startade vi upp påskpysslandet på långfredagen då det utlovats snö och kyla.
 Vår pysseldag började med äggrukost. Och Saga, som varit äggallergisk till januari i år fick skala och äta sitt första kokta ägg.
 Agnes kämpade på med att sitta någorlunda upprätt i sin fina stol efter grötätningen.
 Och Saga gillade att skala ägg men tyckte inte att det var så gott...
Ett halsband hann hon göra innan lunch.
Sen kom Ankis och de började skapa "snurriga änglar"!
 Saga var jätteduktig.
 Hon ÄLSKAR att pyssla.
Jag gjorde marsipanägg i olika färger.
 Vi hade fikapaus i soffan och Agnes fick sitt första smörgåsrån. Det blev förstås söndersmulat. Och när jag försökte stoppa in det i munnen på henne skrek hon i protest. Annars brukar det mesta åka in där.
 Efter fikat fortsatte vi pyssla.
 Jag och Saga målade ägg att hänga i påskriset.
 Jättekul!!
 Massor med fina färger hade vi köpt.
 Agnes tog sig en spontan middagslur och Tias köpte en fönsterputsningsmaskin!!!
 Han testade den på balkongdörren...
 ... och den funkade perfekt! Tur det då den kostade nästan 700 kronor!!
Så vaknade lillskruttan...
 ... och mina marsipanägg som jag doppat i choklad och strössel började stelna.
 Det var en fin men kall kväll.
 Inget frestande att sitta ute på balkongen.
 Nej tackar vet jag att mysa inne med påskriset. Även om jag LÄNGTAR efter ljumma balkongkvällar. Ännu hellre sköna utekvällar vid vårt nyköpta hus..! ;-)
 Jag och Saga hade åstadkommit fin påskstämning hemma nu.

 Vi åt lax till middag...
 ... och Ankis nattade Saga.
 Till min och Tias glädje stannade Ankis och Ulf till halv tolv på natten!
 Sen kom vi på att påskäggen skulle göras i ordning och gömmas..!!
 På påskaftonsmorgonen fick Saga till sin förtjusning springa upp och leta ägg. Hon fick ett Memory, ett Pippi-badlakan, en Pippi-klänning med tröjor att ha under samt fyra Kinderägg... som hon tycktes uppskatta mer än allt annat. Jag blev dock upprörd då de inte innehöll Barbapappa-figurer som utlovats!!! Det var bara nåt krafs däri. Supertrist.
 Men kul var det att ha en påskglad Saga!
 Tokglad Saga!
 Agnes blev glad åt sin gula nalle och sina fina kläder.
 Vi åt frukost.
 Och Saga skapade lite till.
 Bland annat ett armband till Åsa som vi skulle på fest till på kvällen.
Hon är duktig min Saga!
 Och go.
 Förvandlingen till påskkärring gick minst sagt smidigt då Saga verkligen sett fram emot att få röda kinder och prickar.
 Till och med Agnes fick fräkneprickar minsann.
 Och vad söta de blev!!!
 Mina tjejer.
 Guligast i världen!!!
 Festbilder får ni en anan dag för nu planerar jag att stupa i säng.
God Natt!

Inga kommentarer: