söndag 15 april 2012

Snö, coola strumpor och polerade golv




Det var lagom skoj att vakna i morse och se en hel hög bilder på Facebook med Stockholm i snöskrud. Lika skoj var det att titta ut genom köksfönstret. Nä, min inspiration försvann direkt. Jag var inte förvånad. Men jag längtar SÅÅÅ efter våren som vi fick en kort försmak av för drygt två veckor sedan.


Jag lyckades dock ändå med ett väldigt garderobsrensningsryck. Den här strumpan kastade jag nu efter att ha samlat på den alltför länge! Den andra var det hål i så den hade jag kastat för flera år sen, haha! Men de var ju görsnygga! Fick dem av syrran för länge länge sen.


Efter nattningen i kväll har Tias kämpat sig svettig med att göra rent vårt köksgolv. Dundermedlet funkade, och nu är golvet polerat till råga på allt.


Snart skall listerna målas så jag lämnar Tias där han väntar på att golvet först ska torka. Undrar hur länge han blir uppe i natt. Och hoppas inte barnen vill upp i ottan, för då faller den lotten på mig. ;-) Hoppas än mer att de inte vaknar NU! De tycks sova lite oroligt båda två och efter gårdagnattten då Saga var vaken mellan kl 12 och 2 känner jag att jag skulle behöva en stor dos sömn för att komma igen.

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: