torsdag 2 juli 2009

Trönösommar...

I lördags gick vi vår första barnvagnspromenad i Trönö. Härligt. Man får ro i hela kroppen av att komma hit.
Igår var det över trettio grader varmt ute tills solen gick i moln och åskan dundrade över bygden. Solen var snabbt tillbaka sedan förstås. Vi har kommit hit i en extrem värmebölja. Lite jobbigt om ärligheten ska fram. Lite sömn och mycket ammande hela tiden. Svårt att planera saker och när man väl gör något störs man av tröttheten, värmen eller myggen. Saga är helt underbar i alla fall. Att fnusa henne i håret får mig att glömma allt som känns lite jobbigt. -Och värmen lär försvinna till helgen, lagom till Delsbostämman. Dålig timing kallas det.
Idag skall vi ta en tur till Orbaden och hälsa på kompisar i deras stuga.
Jag hoppas ha chans att blogga mer sittandes vid en dator snart. Nu ska jag kasta i mig mat, amma igen innan det bär iväg till Limpan, Ida och lille Einar!

1 kommentar:

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

Bra hon gör dig så lycklig den lilla tösen! :)
ha det bäst nu härliga människor!
massa kramar fr borlänge... /skräckslagen sussi mitt i svarta natten omgiven av vilda blixtrar och himmelens brummande dån.
(jobb, vaken natt)