onsdag 8 juli 2009

Kusinfest!

Jag är så trött att jag nästan ser i kors efter tre nästan helt sömnlösa nätter. I natt sov Saga mellan klockan två och halv sex. Sedan var hon vaken till halv ett på dagen. Då först gick jag upp, hungrig och helt slut med dunkande huvudvärk. Hade legat i tolv timmar i hopp om att få sova, så nu fick det räcka. Man vill ju få en dag också...
Mitt sömnbehov har alltid varit stort, så jag har gruvat mig för den här delen i föräldralivet. Jag blir helt konstig om jag inte får sova!
Igår hade vi trots allt en riktig grillfest här på gården.
Anja har ju kommit hit med familjen, ända från Vårgårda! Hon fick hålla Saga för första gången och fick världens smile av lillsessan!
Hon smälte förstås, som alla vi andra!
Vi åt på verrandan och mitt i maten kom pappa och Line. Kul!
Mackan käkar bröd efter kvällens prestation vid grillen.
Elin har fixat i köket tillsammans med Anja medan Tias legat i med grillning och tvätthängning.
Hampus käkar korv.
Saga sover i vagnen ända fram till desserten. Otroligt med tanke på stojet runt omkring med alla vilda grabbar (Oscar, Alvar och Hampus)!
Mmmm... Desserten ja. Jordgubbar, choklad och melon, och till det:
Sommarens hit, grillade marsmallows!Line! Riktigt trevligt har vi det.
Nora börjar bli sömnig och får sitta hos mamma..
Saga fascineras av taket medan vi andra fascineras av henne!
Otroligt att jag lyckats skriva ett blogginlägg! Det innefattade tre amningspauser och nu sover hon på min arm så det värker i ryggen. Världens sötaste är hon ändå!

Inga kommentarer: