tisdag 21 juli 2009

Saga är arg

Idag har det inte varit Sagas dag.
Vi har kämpat för att få henne glad och nöjd men hon har fortsatt att visa starkt missnöje.Är hon hungrig? Igen? Men hon vill ju inte äta! Är det hormonprickarna på kinderna som blivit till utslag? Hon är lite röd. Röd är hon dessutom i stjärten. Svider det kanske? Eller är hon bara trött..?
Arg är hon i alla fall. Fäktar med sina små armar och vägrar att ligga still i mammas eller pappas famn. Hon klöser med naglarna och ställer sig upp i mitt knä. Sträcker ut hela kroppen, pressar händerna mot mig och skjuter ut huvudet. Stångar mig på bröstkorgen och skriker högt. Hon vill inte. Vill ingenting. Allra minst sova. Äta kanske? Det brukar alltid gå an men nu duger det bara en kort stund.
Jag blir trött. Villrådig. När hon inte ens somnar i pappas famn, vad gör man då?
Pappa har nästan lyckats söva henne i vaggan nu. Men nästan betyder att hon kommer att ligga och vrida sig, grymta och knorra vilket hindrar mig från att sova. Så jag väntar en liten stund till innan jag lägger huvudet mot kudden.
Hoppas morgondagen blir en roligare dag för lilla Saga.

Inga kommentarer: