onsdag 29 juli 2009

Söt bebis och OND tå!

Igår var det dags att dra till Solna igen. Skönt att få tvätta och ladda om batterierna innan vi far till Trönö igen.
Saga var lite gnällig igår kväll, men vad gör det när hon under natten slår sovrekord! Hon somnade vid ett och vaknade inte förrän strax före klockan sju! Sen låg hon och småknorrade lite. Jag somnade om och vaknade till kvart i åtta, och först då var Saga riktigt vaken!!! Och vrålhungriug förstås. -Då ammar man ju gladeligen! (Det känns inte lika roligt att mata en bebis som sovit i två timmar...)
Saga var förstås superpigg efter nattens skönhetssömn, så efter blöjbyte blev det Nyhetsmorgon och frukost för mig.
-Det gick mindre bra. Jag tappade ett fiiint grönt Sias-glas, som kunde ha landat på golvet vilket ju vore ju HEMSKT eftersom Saga satt där, i babysittern! Men istället räddade jag både glas och bebis då glaset istället landade rakt på min stortå!!!!! Aaaaaaajjjj!!!!!!!!!
-Jag hade inte kunnat ana att det skulle göra så fruktansvärt ont att få ett glas på tån! Och det onda tog liksom aldrig slut. Nageln är målad med nagellack i cerise, men där nagellacket är borta skymtar en BLÅ nagel... Jag har skräck för sånt. Vill inte tappa naglar! Fy vad hemskt! Det har inte hänt mig sedan jag var liten... Men nu var det så dags då. Det gör fortfarande ont fastän det var två och en halv timme sedan nu.
Saga har sovit i sin sötaste pyjamas inatt. Den gosade jag med innan hon kom ut och tänkte på hur underbart det skulle bli med en bebis i den gulliga jamasen...
-Så plötsligt är pyjamasen nästan för liten! Jo då, lite för kort i både armar och ben. Storlek 56... Det är dags att börja tvätta alla ärvda, köpta och fådda kläder i storlek 62 nu!

1 kommentar:

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

åå hon är så söt! :)
roligt ni känner att ni har koll på föräldraskapet hhiiii 'kraaaaam