måndag 1 december 2008

Skruttig...

En härlig första advents-helg blev det... för utom mitt halsont. Både på lördag och söndag morgon vaknade jag av att det gjorde extremt ont... och gick upp för att motverka detta med honungsvatten, Strepsils och Alvedon.
Inatt hade jag svårt att somna, mest pga halsen men även för att mitt huvud surrade av tankar som är allt annat än sövande. Sov inte mycket alls... så när morgonen kom ställde jag fram väckningen till 10... 10.30... och gick sen upp. -WOW! Halsen kändess bättre nu! Sussi ringde och fick mig att upptäcka att jag var hemskans hes, men hellre det än att ha jätteont!!! Tyvärr så har värken satt sig i skallen istället... Och jag har 37,7 i feber...
Jag sitter och envisas i mitt huvud med att jag ska jobba idag... men undrar om jag är dum. Borde jag va hemma? Har hellre 38°, för då skulle jag veta med säkerhet att jag borde va hemma. Nu känner jag mig som om jag borde äta Alvedon och jobba. Har dock tagit en Alvedon men febern är densamma. Tänk om den stiger lagom till stressen kring 19-sändningen! Hua, då blir det jobbigt...
Sickna dilemman...

Inga kommentarer: