onsdag 3 december 2008

A day in my life...

Ledig dag... Dvs går på Gärdets Outlet kl 11.30... Hemma igen 12.50, helt slut!!!
Ligger som en dö sill i soffan och tittar på Days Of Our Life som är sämre än nånsin!!!
Ser underbarn på Oprah, faktiskt underhållande!
Steker mig en hamburgare, två brödskivor och ett ägg, skär upp tomat, sallad och rödlök och gör en lyxig club sandwich (brukar innehålla kyckling but not this time) med mycket sallad till. Barbequesauce på burgarn och balsamico på salladen hottar upp det hela. Mmmmm... Gott.
Blir lite piggare... dags att jobba. Med bilder. Bildbeställning på g. Tar en timme att gå igenom alla bilder ännu en gång i Photoshop, ladda upp dem på Odenlabs hemsida och göra beställningarna. Jag tänker på hur mycket tid jag lägger ned som jag inte får betalt för... och på hur mycket det ändå kostar för kunderna... Små små företag som jag borde inte behöva betala 50% i skatt! Vi kan ju inte jobba åt privatpersoner utan att antingen ta massor betalt (vilket jag tycker känns hemskt) eller att jobba massor gratis! Idiotiskt! därför funderar jag på att helt sluta fotografera bröllop!
Den här hösten har bara varit too much!!! Heltid på fyran vilket sliter ut en och gör att man bara vill vila när man är hemma... och så alla dessa bilder som gör att jag aldrig kan känna mig ledig, hur mycket jag än behöver VILA!!! Helt makalöst.
Nu har jag en massa bilder som ska hämtas ut på Odenlab. Album ska fixas etc... och mitt i detta har min älskade syster fyllt år... och jag har ingen present ÄN!!! Och snart är det JUL!!!!! Alla klappar! Och jag jobbar ju inte mindre för det, förstås! Shit... hur ska jag hinna...?
Många som läser min blogg påpekar hur mycket jag gör hela tiden, hur aktiv jag är. De blir trötta bara av att läsa bloggen. Undrar hur jag hinner och orkar. Jag kan bara svara att jag inte har något val. Inte just nu. Allt måste ju göras, så vad göra??? Jag lägger mig i alla fall tidigare... sover mer... försöker ta det lugnt emellanåt. Men min egen firma är som läxorna var på gymnasiet. Det hänger över mig. Jämt. Så jag inte kan känna mig 100% ledig.
Så där, nu har jag skrivit av mig och de sista bilderna har laddats upp. Jobba lite till, sen är det rea på Mish Mish... Wish me good luck!!!

Inga kommentarer: