fredag 19 december 2008

Klappjakt och julefrid

Jag jobbar på med tråkiga nyheter hit och dit i redigeringen ikväll. Inte särskilt muntert alls.
Desto muntrare var det då jag i förmiddags rände runt på stan efter julklappar och faktiskt lyckades köpa en hel del! Syrran och Tias är nu äntligen klara, så jag har bara småjox kvar, sånt som man kan hitta på Ica om man vill riktigt starkt!
Från halv elva kämpade jag i julruschen. Och inte långt efter ett blev det en god caesarsallad på Depå, Norrmalms torg. Jag är verkligen stammis där, haha! Hamnar där jämt och ständigt! Har lunchat med syrran, Sussi, Ankis & Britt... och alltid ätit samma sallad på samma ställe. Men den är god! Och har man lite tid och känner att man inte fixar att gå in å sätta sig på Macedonkan, så är Depå perfekt! (De har inte ens betalat mig med en efterrätt för att jag ska sprida deras goda rykte. Jag gör det helt frivilligt!)
Jo, brorsan till ägaren på stället började snacka lite med mig från bordet bredvid, trevligt! Sen åt jag ensam, nöjd och glad och kände hur julefriden sakta infann sig.
Lite mer stress blir det väl, men om jag slipper rusa mer efter klappar känns det lugnt!
Vad jag köpte är ytterst hemligt, vilket ni säkert förstår!
En stor julkram på er!!!

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Oh, Ankie Bagger, Susie Päivärinta och Britt Dahlén eller? ;)

Unknown sa...

Eh, nej faktiskt inte den här ggn ;) haha