tisdag 23 december 2008

Skruttig och dan...

Dan före dan... och jag är tvungen att sjukskriva mig!!! Shit. Hostade hela natten så jag knappt kunde sova nånting. En sån där elak hosta som sätter igång kräkreflexerna så man tror man ska spy! Hemskt!!! Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen som skickade mig till Capio Axess Akuten. Dit dick jag med 37,5°, snorandes, kollade sänka, andades för doktorn m.m. Ingen antibiotika behövde jag, men hon tyckte jag skulle va hemma. Tur det, för jag mår inte bra. Helt slut och med dunderhuvudvärk! Har slagit in två klappar men annars mest legat i sängen eller framför TV:n.
Jag måste tyvärr in till stan och lämna tillbaka bilnycklarna på TV4... så jag möter väl upp pappa hos syrran som vi bestämt för länge sen, och äter där. Känner dock att jag hellre hade stannat hemma i sängen.
Min syster är det annat med. Hon har gjort jansson, julgröt och Gud vet allt. Och så blev hon trött när hon skurade badrummet, så hon tog ett lavendebad med värsta spabehandlingarna där hemma. Vilken kreativitet!
Tias har varit hemma en sväng men sedan åkt till sin brorsa i Sala, som fyller 50. Ut i julrusningen, usch och fy! Jultrafiken är inte rolig!
Vi behöver röda ljus och Julmust, så jag måste nog åtminståne ut i gallerian en sväng! Känns inte kul, men vad gör man! Ingen jul utan must...
Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig vännen!

Unknown sa...

Tack!

Mår bättre nu, men ännu bättre kan det bli! Host host...