söndag 14 december 2008

Grattis Kevin!!! ... och RÖJ på KMH

Haha, vilken lördag jag fick!!!
Ok, jag erkänner att jag såg Idolomröstningen och kom i säng först vid elva. Glad att goe Kevin vann... Sov halvdåligt till 5 då jag skulle upp oc till jobbet. 6-12. Trött... Men lite glad att självaste Idolvinnaren Kevin tittade in i redigeringen och sa hej!
; )
En lugn eftermiddag blev det. Jag vilade och vi satte upp julgardinerna i köket. Men SEN bar det iväg till KMH, Kungliga Musikhögskolan eller Ackis, som den kallas i folkmun. Julkonserten var tydligen den 27:nde i ordningen, och vi borde ha gått förr. Jättebra var den, och den stora skilnaden från då jag var där och drällde för tio år sedan var att de satsat mer på utländsk folkmusik, som de på ett inspirerande sätt blandat upp med den svenska. Jag blev också fascinerad av stråkkvintetten som röjde loss i svensk folkmusik, riktigt tungt, och blandade upp det med klassisk musik på ett rått och häftigt sätt. Nyckelharpkvartetten var nyskapande och spelade en blandning av rock och avslappningsmusik nästan. Superhäftigt!!! Och kvinnan som sjöng två andalusiska folksånger grep verkligen tag. Jag önskar jag förstått texterna.
Paus med glögg, och efter konserten var det fest med pub, spel och dans. Vi stod i en lååång gröt-kö. Haha, julgröt och macka innan vi drog upp på dansgolvet. Det mest tokiga och galna var nog Ellika Frisells gäng som grundstuderat hambo och körde flera sådana i olika tempo. Tias sparkade ut med fel fot åt fel håll osv, men jag lärde honom faktiskt och snurrarna med nignignarna gick suveränt bra. Skitkul!!!
Vi kom hem med bilen ca 1.10. Trötta och glada.
Idag hoppas jag på Julmarknad på Skansen, för det har inte blivit en enda julmarknad för vår del i år och jag älskar sånt!!! Dessutom undrade svägerskan om vi skulle med dit. Det enda som står i vägen är alla julklappar som vi ännu inte köpt.
Glad Tredje Advent på er alla, och en STOR kram!

Inga kommentarer: