torsdag 18 december 2008

Filmupplevelser i redigeringen

Puh, det bidde 10.30-20.oo idag. Och det var rivstart med att klippa ihop en massa filmklipp (som ska visas på Nyheetsmorgon) med film-Ronny. Lite lyxigt bara att få se alla klipp. Man blir riktigt sugen att gå på bio! Yesman verkar helkul, haha! Och det var bara en av filmerna jag fick tjuvkika på.
-Pojken med den randiga pyjamasen skall visst vara helt underbar, och en riktig snyftare. Jag började nästan gråta av sista scenen vi klippte in. Filmen handlar om en pojke vars pappa får ett "viktigt jobb" som nazistchef i uniform. Varken pojken eller hans mamma inser att fadern är chef för Auchwitz och vad det innebär. Pojken tror att det är en stor farm han ser från sitt fönster, och att det är konstigt att alla där inne bär pyjamas. Genom stängslet blir han vän med en pojke.
Se den!!! Det tänker jag göra!
Har nu klippt massor med annat också. Ska nog skynda mig att äta innan jag får dra hemåt.

Inga kommentarer: