fredag 3 februari 2012

Tidsfördriv i olycksköerna på E4:n

Jag passar på att blogga lite nu när vi sitter fast på snorhala E4:n där båda körfälten är avstängda på grund av röjningsarbetet efter bilolyckor med cirka 50 (!!!) bilar inblandade.



Det kräksnöar och känns helt uppåt väggarna att vi ens åkte idag. Vi som skulle ha åkt redan igår blev kvar en natt till på grund av snöovädret. Vi borde visst ha stannat hemma ännu en natt!



Tur att barnen är så snälla! Nu har de somnat båda två. Och i skrivande stund börjar bilkön oväntat rulla!!! Det är dock riktigt halt ute. Jag blev ombedd av mamma att ta lite bilder till Söderhamnskuriren och jag han knappt gå ut innan min ena fot drog iväg på som täckts med tunn lömsk pudersnö.



Vi var ur och åt på Gävle Bro för ett bra tag sedan.



Riktigt kul att Saga får välja mat helt fritt igen nu när hon får äta ägg. Vi blev dock där länge länge då det blev blöjbyten, en väldig bebiskräka och en massa grejer.



Annars har jag och Saga haft det urmysigt i bilen...



Vi har upptäckt roliga rit-appar och pysslat som bara den.
Nu står vi stilla igen. Och Saga har vaknat.



I övrigt har det varit minst sagt fullt upp den här veckan.
Jag har gjort ett förhoppningsvis sista besök på länge på Danderyd.



Saga har lekt med Siri i parken...



... och följt med henne hem på russinkakas två dagar.



Agnes har varit god och glad mestadels men är jobbigt förkyld fortfarande, med hosta och snor. Stackars!!!



Jag har varit hos tandläkaren oxå, för första gången på några år... Ett hål hade jag med annars var det oväntat ROLIGT!!! Jag fick till och med några presenter!!



Detta var igår. Söta barn!



Agnes tar tag i saker nåt väldigt nu, knölar, prasslar och mumsar.



Jag har bakat nå kokoskulor till dopet. Å nu sitter vi här. Hoppas allt går bra.

- Postat med min iPhone
Location:Sverige

Inga kommentarer: