onsdag 22 februari 2012

Gamla tåg, nya schlagers och gott bröd

I lördags var vi på Spårvägsmuseet, ett museum jag blivit tipsad om av många mammor och pappor. Och visst var det kul för en liten två och ett halvt-åring!
Vi var inne i massor med gamla spårvagnar, tunnelbanevagnar och bussar, och fick till och med köra en del!
Vi åt pannkakor...
... klättrade lite till...
... och ställde oss i kö för dagens tågfärd!
Det här lilla tåget väntade på just oss!
Och Saga hade turen att få sitta i längst fram!!! Mys!!
Efter tågfärden tog vi en tur på Leksaksmuseet som var beläget mitt i Spårvägsmuseet.
Massor med roliga saker fanns det att se, och Saga hittade med ens en dockvagn som hon kunde köra runt med.
Sen for vi hem och inväntade Pelle och Emma som hjälpte till att fixa urgoda kycklingtortillas innan Saga-nattning och Melodifestival!
Agnes var med hela kvällen och körde lika många klädbyten som programledarna på TV..!
Min schlagerdessert blev inte så lyckad tyvärr... Det blev klumpar i chokladmoussen. Tur att vi hade en massa annat gott att äta!
Fem personer i vår lilla soffa! Den femte ligger i Emmas mage.
Och så en glam-bild till Facebook!
Gäääsp!
Så fick vi äntligen höra den väldans omtalade låten med Björn Ranelid. Enligt min bedömning var den inget vidare. Men jag kan inte förstå varför folk blir så tok-arga och hatar Ranelid så mycket! Är det nåt jag har missat??
 Nåväl...
Lördag blev till söndag och Agnes fick fortsätta sin ligga-på-mage-och lyfta-upp-huvudet-träning. Skoj ett tag!!
 Men sen blir det jobbigt.
 Kämpa!!
 Urgoda pizzarester till övriga familjen. Lyxig sallad till också med ruccola, kösbärstomater, valnötter och olivolja de lux!!
 Och gröna bönor till finaste Sagan.
 Storasystern som numera kan mata sin lillasyster med flaska. Inte illa!
 Mys även för en mamma!
 Jag och Saga bakade som tokar denna dag. Här gör vi muffinssmet.
 Goood muffinssmet med massa choklad i!
 Allt medan degen till valnötsbrödet står på jäsning.
Det här brödet, ur "Soppor, bröd och röror" av systrarna Eismann blev supergott!!! Särskilt om man rostar det. Det var dock nästan omöjligt att fläta det... med VALNÖTTER i!! Jag blev arg till slut, haha!

Jag har sedan haft Saga hemma i tre dagar... Nu är hon med pappa på akuten. 39,3 i feber. Stackars!!! Hoppas det blir bra snart.

Inga kommentarer: