tisdag 7 februari 2012

Pulkrace, mysfika och rediga pannkakor!

 Så här trött var Saga när vi anlänt till Solna i söndags efter att ha kört från Trönö utan att stanna en enda gång. Vi hade inte ens sovit i bilen till skillnad från lillasyster. Gäääsp!!!
Sen blev det vardag igen. Med dagis, hämtning och pulkåkning i parken.
Siri hade fått en ny pulka... och efter att hon vurpat en gång fick Saga för sig att hon skulle slänga sig ur pulkan varje gång hon kommit ner för backen. Det gick bra tills hon kastade sig ur för tidigt och skrapade kinden mot snön. Aj! Lite näsblod kom det till och med. Och många tårar. Vi gick hemåt och köpte Hello Kitty-plåster på Apoteket. Men då hade Saga redan hunnit bli glad igen. Och det hade slutat blöda.

-Vår duktiga tjej som börjat tycka om sin lillasyster alltmer och som gärna vill få även henne glad och nöjd.
I morse gav hon Agnes massor med saker när de skulle vänta på att jag skulle sminka mig. Allt för att Agnes skulle få det roligt. Sött!
Jag har dock varit supertrött idag. Har inte sovit mycket i natt då Agnes vill äta allt oftare och dessutom störs av hosta och nästäppa. En blöja blev det oxå. 5.50 i morse. Ändå släpade jag mig envist till ett kafé på söder för avtalad fikaträff med Sandra, Frida och lilla Theo. Jag var en timme och tjugo minuter sen... Men det var mysigt som sjutton att träffa mina gamla Aftonbladet-polare över lite go-fika, så det var värt slitet.
Jag köpte en god varm macka som de underligt nog spetsat med wasabi!!
Och Agnes pendlade mellan skratt och surläpp när Sandra lekte med henne. Hon har börjat bli lite känslig när hon är hos andra människor. Gulligt tycker jag och blir öm i modershjärtat.
När jag kommit från stan var jag yr av trötthet men måste gå till dagis och hämta Saga nästan med en gång. Ingen vila idag alltså, men det har gått bra i eftermiddag ändå.
 Jag har glatt stekt pannkakor med ägg i för första gången på ett år och några månader. Njuter verkligen av att Saga får äta ägg igen! De här pannkakorna känns liksom lite fräschare än de andra då de blir tunnare och smidigare, inte går sönder lika lätt och inte innehåller lika mycket smör. Saga åt fyra stycken!!!
Sen har vi lekt med play dooh-lera och pressat blodapelsiner till god apelsinjuice som vi fikade lite med. Myyys! När jag har riktigt kul med Saga är det som att jag får en stor dos extraenergi. Pigg och glad blir jag från att nästan ha somnat stående.
Jag nattade Saga också och läste hennes nya bok om Ellen, den hon fick av moster på dopet. Och favvoboken om Barbapappa. Sen fick jag sjunga några tokiga önskesånger innan Saga sa "Kan du sjunga Sov alla" så jag blir trött?!"
Och snart sov min lilla älskling. Med nya favoritgosedjuret, kaninen som lillasyster Agnes fått i doppresent. <3

Inga kommentarer: