måndag 20 februari 2012

Saga och Agnes mys med mormor

 I fredags fick vi en härlig heldag med min älskade mamma här i Solna. Hon kom vid tiotiden på morgonen efter en nästan sömnlös natt för min del samt en ganska tuff morgon då jag som final kämpat upp för jobbiga snömoddiga backar med två små tunga barn på och i vagnen. Saga fick vara på dagis mellan tio och ett bara för att jag och Agnes skulle få lite "mormortid. Jag fick vila en halvtimme vilket jag var tacksam för.
 Och så hämtade vi Saga som blev glad över stundande fredagsmys med mormor.
Mycket kläder skulle på i vanlig ordning och mormor som är nybliven pressfotograf passade på att dokumentera vår vardag. Kul!!
Vi gick förstås till "Gotti gotti pajken" och lekte en stund som vi brukar.
 Sagas vantar flög av men kylan gjorde att hon ändå ville ha på sig dem igen.
 Rutschkaneåk och gungning blev det.
 Saga var superglad åt att få leka med mormor.
 Därför blev hon ganska sur när JAG satte mig och gungade lite med henne..!
Efter ett tag skulle vi hemåt.
 Det blev en liten russindiskussion innan vi upptog kampen mot snömodden.
 Mössavtagning i gallerian...
 ... och sen Saga Style mot Balders bröd!
 Varsin supergod lyxsemla köpte vi. Och eftersom Balders saknade plats för oss gick vi hem och fikade.
 MUMS!!!
 Efter fikat fick Saga en hel hög med fina Fem myror-kläder samt en Bollibompa-bok av morfar Christer, då de stängt TV-butiken och sålt ut. Saga blev lika glad som hennes mor för de underbara kläderna. Och mormor fick läsa boken om Bollibompa-drakens födelsedagsfest tre gånger.
 Agnes sov lite middag...
 ... medan vårljuset flödade in i lägenheten.


 Kärlek!
 Eh... kärlek?? Eller en bit toscansk salami?
 Köket hade plötsligt förvandlats till värsta pizzerian och Tias gjorde lyxpizzor som jag hjälpte till att garnera.
 MUMS vad goda de blev!!!
 -I vanlig ordning.
 Sen var Saga tröttare än tröttast. Så vi nattade.
 Och mamma fick mata Agnes med nappflaska.
 Vi imponerades över att denna lilla bebisflicka under sin tredje nappflaskätning kunde hålla flaskan själv!!!
 Och så imponerades vi av styrkan inte bara i hennes armar, fingrar (hon nöp en kompis i armen så han skrek högt i lördags) och axlar utan öven i hennes TÅR!!
Vår lilla underbara tok-tjej!!
Efter det har vi haft en intensiv helg som det också lär komma bilder ifrån så snart jag orkar.
Nu... GOD NATT!!! Zzzzzzzzz..................

Inga kommentarer: