söndag 5 februari 2012

Agnes dopdag



Idag lyste solen över Trönö. Det var gnistrande kallt och vintrigt vackert.
Vi var så lyckliga över vädret för nu kunde alla nära och kära komma söderifrån för att fira Agnes dop med oss.


Vi hade stressat väldigt och jag grämde mig över att bara ha min iPhone och ingen riktig kamera till hands när jag bar ner Agnes från församlingshemmet till kyrkan och det låg som en lysande dimma över hela dalen.


En av Agnes gudfäder eller faddrar, Zakarias, bar in henne i kyrkorummet till hennes morfars och gudmor/moster Elins fiolspel. Efter Zacke och Agnes gick hennes tredje fadder, Sebastian. Sedan gick jag och Tias hållandes Saga i varsin hand. Jag kände mig rik med mina två fina, underbara döttrar.
Ceremonien var vacker och rörande.
Det har tagits många bilder. Jag skall lägga ut en del så fort jag orkar och har tid.
Nu ska jag sova med min nydöpta lilla älskling.
God natt!

- Postat med min iPhone

Inga kommentarer: