fredag 11 februari 2011

Snökaoset och Mubarak

Idag jobbar jag morgon på TV4. Jag gick upp vid två på natten och trodde knappt jag skulle ta mig till jobbet när jag gick ut vid kvart i tre. Taxin jag förbeställt var borta men det syntes färska hjulspår i den nyfallna snön. Det hade snöat ungefär en decimeter och snöade fortfarande när jag pulsade längs vägen otåligt lyssnande på Taxi Stockholms förinspelade telefonsvararmeddelanden i min gamla iPhone.
Innan jag hann komma fram till växeln mötte jag taxin som haft problem med snön.
Jag blev fem minuter sen till jobbet, dvs nästan först. Vädret styr allt.
Morgonen har helt vigts åt Egypten och Mubaraks tal där han envisas med att stanna kvar vid makten och därmed krossar folkets hopp än en gång.....

När ska han ge sig???

Inga kommentarer: