onsdag 9 februari 2011

Saga leker med mormor

I måndags tog jag ut en mammadag i dubbel bemärkelse då jag var hemma med både Saga och min egen mamma. Tre generationer!

Saga har hittat sitt födelsedagstält igen och vill ständigt ha in oss vuxna i tältet som är alltför litet och trångt.
 Idag var det kalas, när hon fick leka med MORMOR!!
Helst vill hon dock ha in både mormor och mamma i tältet samtidigt.
Mormor spelade lite på Sagas trumma...
... innan Saga plötsligt satte sig mitt på trumman, nöjd och glad. Hon är ett litet busfrö som inte mår dåligt av mycket uppmärksamhet så att säga.
Så fick vi höra om när mamma gjorde reportage ombord på värsta isbrytarbåten om jag förstod det rätt. Spännande!!

 På vår promenad runt Råstasjön såg vi ett gäng hägrar som satt sig högt upp i trädtopparna! Jag har sett det förut men mamma blev häpen och jag kände mig manad att fånga ögonblicket på bild trots att jag inte hade med mig något mastodont-objektiv. Vanligtvis så häckar hägrarna de i vassen. Och det gjorde de även nu, ett annat häger-gäng.
Sen gick vi hem och käkade frukt, kubb och grejer för att inte somna av utmattning.
Saga var dock pigg efter en timmes tupplur i vagnen. Det enda hon tänkte på var "pippilott..." Hon gnällde välldigt om att hon ville ha pippilott. Så mormor fick göra lite pippilotter på henne. Sen var allt frid och fröjd!

Inga kommentarer: