onsdag 9 februari 2011

Mysmorgon med Saga

 Saga har fått nya frukostvanor. Länning i soffan med barnprogram på TV. Mysigt!
Idag skulle waw waw vara med. Vi missade Tinga tinga och fick titta på Scarry istället.
Saga slutade äta gröt för ungefär en månad sedan. Sen har hon ätit macka ibland men mest skinka och ibland en massa prästost. Fil och müsli eller fruktyoghurt med cornflakes har också funkat vissa mornar. "Bingu!" ropar Saga. Då vill hon ha mer flingor.
Idag blev det bara välling, och sen kex i vagnen. Vällingdrickandet tog fart förra helgen då vi köpte fullkornsvällingen från 1,5 år med plommon och banan. Saga ÄLSKAR den!
Sötast är hon.
 På TV:n far tokiga djur omkring.
Saga tussar på waw waws öron och sjunger massor. Ba ba bita babb är en favorit. Ibland fyller Saga i alla ord hon kan medan jag sjunger. Eller så trallar vi låten i högan sky. Saga bestämmer.
 Björnen sover och Lille katt är andra favoritsånger.
Morgonmys.

Men det gäller att vara med! Saga är inte riktigt säker alla gånger. Jag tog en snabb bild innan jag rusade fram till min vilda lilla tjej som just ställt sig i vår hala skinnsoffa.
Nu är hon på dagis och jag längtar redan efter henne. Min lilla älkling.

Inga kommentarer: