onsdag 9 maj 2012

Finfint, kom och köp!!!

 I morgon läggs vår fina lägenhet ut på Hemnet (länk får ni då). Jag och Tias har slitit som små djur för att få ordning på lyan. Därav min lååånga bloggfrånvaro. (En annan anledning till att inga blogginlägg lagts ut är att min app. Blogpress, inte velat posta iväg det jag lyckats sno ihop på min iPhone.)
 Jag tog de här bilderna efter den racersnabba fotograferingen i måndags.
Och jag fick sån lust att ta bilder på det jag inte hann röja undan och som fotografen uppenbarligen inte tyckte syntes på bilderna..!
-Som de här två pärlplattorna...
... och den sovande bebisen! -Haha, nej men den ruttna bananen i fruktkorgen..!
Så här fint har vi inte haft det förut.
Trist att det inte blivit så varmt att vi kan mysa på balkongen än.
Vårt kök har vi verkligen gjort det bästa av. Som att måla köksön vit.
-Och låna svärmors runda, vita bord.


 Badrummet kunde jag inte fotografera för där stod allt som inte fick synas i bild -Där och i trapphuset. Allt som inte körts ut till stugan, pressats in i vårt vindsförråd eller i alla våra garderober och klädskrubbar..!
 Sagas rum blev MYCKET mysigare då det inte ligger saker över hela golvet. Vi skulle behöva två barnrum med bättre förvaring.
Fina blommor hade jag köpt på blomsterpassagen.

 Och Saga har flyttat in på sitt rum på riktigt nu! Jag sov på en tältsäng inne hos henne första natten. Sen hälsade hennes kusin Josefin på och sov där i två nätter. I natt sov hon första gången själv och det gick JÄTTEBRA!! :-)
 Vi övriga ligger kvar i sovrummet. Spjälsängen var dock utburen under den "riktiga" fotograferingen.
 Mårbackapelargoner gillar vi.
 Och mitt vanligtvis galet stökiga kontor med papper överallt är nu skinande rent. Men det funkar mindre bra. Gissa varför!?! -Inga sladdar!
 På måndag kväll firade vi att fotograferingen ÄNTLIGEN var över.
 Tias hade köpt hem majskrokar till barnen och Agnes iakttog Saga, som inte ätit sådana här sedan hon var bebis!
 -Och så tog Agnes efter och åt minsann.
 Duktig!! Det krasade fint när hon bet i dem med sina två små tänder.
Jag är fortfarande helt slut efter allt slit. Var på Babywork i dag efter en dålig nattsömn och orkade inte pressa mig särskilt hårt då jag bara känner för att ligga på soffan och äta praliner...

Inga kommentarer: