söndag 20 maj 2012

Vi skingrar tankarna i Hårsbäcksdalen

 Efter allt slit och sedan ännu en dålig nattsömn, denna gång på grund av ren nervositet inför stundande lägenhetsvisning, gjorde vi det rätta och for ut i naturen för fika och korvgrillning denna varma försommardag.
Hårbäcksdalen var målet. Jag och Tias picnickade här för cirka tio år sedan med knallturkos läsk och choklad jag köpt i London.
 Denna gång hade vi med oss två gullungar, deras farmor och nybakade bullar samt sockerkakan Saga bakat på förmiddagen. Den ligger i glassburken!
Mitt i fikat ringde vår mäklare och sa att det varit åtta intressenter på visningen och att några redan frågat om inflyttningsdatum. Låter bra. Vi blev lugna en stund men nu är vi (nästan) lika nervösa igen. Ett par hade undrat om vi redan flyttat ut, då vi hade så lite saker framme, haha!!!
 Agnes var go och glad som vanligt. Hon slipper ju bry sig om våra bostadsaffärer. ;-)
 Så hon pratade massor med sin mamma...
 ... och åt gröt.
 Underbara Saga gick en sväng med farmor och kom sen springandes, överlycklig, för att visa mig några kottar hon hittat.
 Fåglarna kvittrade och det var riktigt skönt ute. Några myggor stötte vi på också vilket inte var lika välkomet.
Härligast var att se Saga mysa i gröngräset.
 -Och blåsa såpbubblor.
Tias kämpade med att få till en eld så vi kunde grilla korv.
 Härligt!
 Vi myste massor medan min iPhone låg urladdad på en bänk. Inga mer utflyktsbilder alltså.
 Toktrötta har vi sedan segat oss fram genom kvällen. Jag ville först gå ut och gå men orkade plötsligt inte..!
Agnes var dock vaken till halv tio, lekte på golvet, rullade in sig i sin Hello Kitty-filt och brottades med Nalle Puh.
Nu sover barnen och jag längtar i säng.
God Natt!

Inga kommentarer: