tisdag 29 maj 2012

Kontroller, äggfjärilar och bebismöte



Igår eftermiddag var Saga på treårskontroll på BVC samtidigt som Agnes var på åttamånaderskontroll. Allt gick superbra och det var ett bra drag att ta ta båda kontrollerna vid samma tillfälle, för Saga hann bli lite uttråkad innan det var hennes tur vilket gjorde att hon slappnade av, pratade massor och tyckte det var superkul att få rita och titta på bilder.


Som belöning fick hon till sin förtjusning en av våra första hemgjorda isglassar att mumsa på när vi kom hem.


Och så raskt över till något helt annat ätbart. -Frukostbristen i morse fick mig att ta fram stekpannan. Och mobilkameran, då äggen formade sig som ett par lungor... eller kanske ett peace-märke!


-Och sedan till en fjäril!!


Efter en stressig morgon träffade jag och Agnes Frida och lille Theo på Söder. Vi åt lite och shoppade Villervalla-kläder så det stod härliga till.
Sen har jag bytt min morsdags-tunika på Casbah och strosat lite innan tunnelbanestrul inför hemfärd.

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: