onsdag 23 maj 2012

Tårar, solmys och tandläkarbesök

 Det här hade kunnat vara en toppendag. Och eftermiddagen var helt ok så nu är jag glad minsann. All tid Saga var på dagis var dock kaos och ledsamhet. Jag var bara på tokdåligt humör helt enkelt. Allt jag gjorde blev tok... Missade Baby Work för att jag var så sent ute, kom inte ut på promenad för det tog sån tid att köpa solskyddsfaktor att vi fick göra mat i stället osv... Det slutade med att jag blev hemma med min arga, rastlösa och förkylda bebis som ledsnat på alla sina leksaker och skriker stup i ett för att hon inte kommer framåt eller inte får gnaga på modemsladden. Hon har dock sedan igår börjat dra sig framåt med handflatorna mot golvet, så förutom långsamt rullande tar hon sig i alla fall små korta sträckor närmre sina små mål nu.
Och när hon får komma upp i bärselen blir hon galet glad. Idag krånglade jag upp henne på min rygg för första gången. För att jag skulle göra varm puré åt henne. Så då drog hon mig i håret i ställe för att komma åt heta kastruller. -Tills hon blev missnöjd igen och började skrika.
Jag tog mig i alla fall en kopp te och några chokladbitar på balkongen för att muntra upp mig innan vi hämtade Saga på dagis, och det funkade! Fågelkvitter, sol och värme är en bra medicin.
Vi gick raka spåret till tandläkaren för hennes premiärbesök!
Saga fick sitta i mitt knä och allt gick jättebra förutom att hon blev rädd när vi hissades upp och tippades bakåt i tandläkarstolen... Därav hennes skeptiska min.
Tjugo tänder har hon i alla fall, och inga hål. Jag fick borsta lite för att visa hur jag borstar Sagas tänder och tandis blev nöjd så nu är jag också glad.
 Även Saga var nöjd och glad efter tandläkarbesöket. -Hon hade ju fått en ballong samt det hon sagt innan besöket att hon ville ha; en dinosaruie!
 Vi gick till Skytteholmsparken där vi klättrade, gungade och åt russin.
 Saga hade på sig sina nya ursnygga sandaler, de vi köpte igår, som nu blivit så sandiga att de ser bruna ut.
 Innan vi gick hem kollade vi in plaskdammen som visst vattenfyllts redan! Jag höll på att inte få Saga därifrån.
 När vi går hem möts vi nu av massor med bider på vår balkongutsikt. Som sagt; KOM OCH KÖÖÖP!!!
 Väl hemma åkte Sagas sandiga och Agnes nedkräkta kläder av och de fick på sig sina fina nya likadana klänningar.
 Mina älsklingar!!
 Tias kom hem lagom till middagen men gick och klippte sig när vi skulle fika på balkongen, som jag lovat Saga. Glass med lyxiga rån åt vi.
 Och härligt varmt var det.
 Agnes fick också komma upp lite.
 -Och fossa på bordet.
Myyys!!
Saga och jag leker en tokig lek som vi började med den kyliga korvätningskvällen för några veckor sedan. -Hon sticker ut en fot och jag fyar den och säger till den på skarpen att den måste gömma sig under filten igen.
 Solen lyser länge nu.
 Och det var skapligt varmt när barnen somnat vid niotiden, så kvällsfikat fick bli utomhus i kväll. Äntligen!
Jag satt kvar på balkongen och fixade bilder till 22.47 men då var mina bara fötter kalla vill jag lova. Brrr!!!
Nu har jag dragit mig in i värmen och snart kryper jag ner under täcket.
God natt!

Inga kommentarer: