fredag 9 december 2011

Nattvak


Nu är klockan 4.50. Och efter en timme vaken med Agnes har jag för ovanlighetens skull tvingats ge upp och traska ut i vardagsrummet med liten irriterad bebis. Magknip eller är nästäppa, det är frågan. Hon har fått både Renässans och Nezeril och sedan ammat men fortsatt vrida sig hit och dit tills hon gastat rakt ut och riskerat väcka sin storasyster...
Vi hade varit uppe en gång till under denna vakna timme, bytt blöja och gett droppar. Och jag har minsann ammat henne två gånger. 
Nu satte jag uppgivet en hickande Agnes i babysittern och öppnade datorn. Regnet piskar mot fönstren och det är smått kallt här inne. Jag gruvar mig för en trött fredag med stängt dagis och hoppas Saga vill ta sovmorgon.
Ammar igen och funderar vad som är fel. Läkarna pratar alltid om "allmäntillståndet", och hon ser ju pigg och frisk ut i varje fall. Så man ska förhoppningsvis inte oroa sig.
Klockan har nu hunnit bli 5.15. Det stormar utanför och jag hör att även Saga vaknat. De ska visst upp och byta blöja.
Det lär alltså bli full säng de sista timmarna innan vi ska upp. Så jag kan bara fortsätta att bäva för en trött fredag.

Inga kommentarer: