tisdag 6 december 2011

Lugnande julmys på Ica Maxi


Idag hade vi en stentuff morgon här hemma. Jag och Saga hade dust på dust och vi höll på att aldrig komma iväg till dagis.
När vi väl var där strax före tio satt hennes barngrupp och pysslade med att göra egna julgranskulor, så då var allt bra igen och vi vinkade glatt genom fönstret när jag gick.
Jag var dock fortfarande fylld till bredden med frustration, så jag drog igång Eye of the Tiger i min iPhone och gick i raskt tempo mot Ica Maxi. Lite GnR, Journey och ACDC senare och jag var inne bland leksakerna på Maxi med en nyvaken och smått otålig bebis.



Jag hittade Hello Kitty-lakan och ett nytt roligt Play Dooh-set åt Saga samt lite annat smått och gott.
Sen blev det fika på Espresso med Tomtelatte och chokladbiskotti. Mjölk till Agnes förstås, vilket gjorde henne jätteglad.
Vi hade en riktig mysstund innan vi gick hemåt i frost och kyla.



Jag har stekt på och ätit gårdagens ankbröst och Agnes börjar bli lika sömnig som jag. Frågan är om jag hinner sova lite innan vi ska hämta Saga på dagis om en timme.

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: