måndag 12 december 2011

Julkaos med tvåbarnsfamiljen

 Den här helgen började med brottningsdömning för Tias igen vilket innebar ytterligare en dag som ensam mamma för min del. Som tur var hade jag sovit ok och vaknat på rätt sida denna lördagmorgon (till skillnad från dagen innan).
Så jag gjorde pippilotter på Sagis, fyra stycken enligt önskemål. Och vi hade riktigt mysigt på förmiddagen.
Agnes var så söt när hon var så hungrig och somnade med tummen i mun. Hon fick mat när hon vaknade.
 Vi röjde loss till Flygande Mattan.
 Och när vi ätit kom syrrans familj på gofika, härligt!!!
 Jag, Saga och Agnes mötte dem nere i gallerian och kusinerna sprang snart sunt som små tokar och hade skoj.
 De gillade verkligen mina lussebullar. Kul!!
 Vid det laget hade jag hunnit göra flätor på Saga, så vi hade samma frisyr!
 Mamma Långstrump med dotter.
 Och gulliga kusiner.
 Moster Elin klippte luggen på henne också. Superfin blev hon!

 Men brottningsdömningen drog ut på tiden, och den eftermiddag i Sollentuna C som jag å syster var lovade blev en kväll i Kista C innan det var klart.
 Agnes var med, hungrig och dan, så det blev middag med amningspaus, lite stressig men rolig shopping på Next och Assessorize samt ännu en amningspaus och blöjbyte innan de stängde klockan 21.
 Idag har vi köpt julgran på Ulriksdals Trädgård.
 En tät och fin Scoutgran blev det.
Och mycket fint fanns det att titta på.
 Jag blev stormförtjust i den här ljusrosa julstjärnan, så jag köpte den och en fin dekoration.
 Kotten ville jag också ha, men jag höll mig...
 Vi for hem i stället och adventsfikade innan vi köpte julklänningar åt Saga och Agnes på Polarn o Pyret.
 Sen skar vi bort halvvissna blad från vår palm och släpade in den i Sagas rum för att få plats för granen i vardagsrummet.
 Tät och fin var den.
 Saga trädde julkulor på fötterna medan jag och Tias satte upp ljusslingan.
 -Och slog huvudet i taklampan gång på gång..!
 Aj!!!
 Sen fick Saga klä granen vilket hon gjorde med stor inlevelse. De ömtåligaste kulorna hängde dock jag och Tias högre upp.
 Oj, vilken Disney-gran vi fått!!!

Det är bara blinkande lampor och jordekorrar som fattas!
 Och vad städat och fint det blev!
 Jag och Tias julfikade när Saga somnat.
 Ovanför oss myste en tomtenisse.
 Agnes var pigg och glad mellan tupplurerena.
 Söt och gooo!!!
Och jag som tyckt dagen var alltför jobbig emellanåt kunde pusta ut med en kopp chai-te.
Nu är det måndag igen och Lilla Sportspegeln, som mamma brukade säga när vi var små.
;-)

Inga kommentarer: