måndag 3 januari 2011

Mellandagsshopping och Sagamys

Det är konstigt nog nästan alltid skönt att komma hem oavsett hur härligt vi haft det under våra små resor. Och det är extra skönt när vi vet att en ledig dag i mellandagsreans tecken finns bakom nattkröken.
Vi har tillbringat söndagen på Fridhemsplan och jag har lyckas fynda lite allt möjligt, men är mest förtjust är jag i klänningarna från Namo i märket Lavand. De är så häftiga och ändå användbara till vardags!! Bilder kommer. Jag hoppas även kunna lägga in bilder från jul och nyår snart, trots att jag har två veckor av ihärdigt klippande på Barracuda framför mig.
Vi fikade på stan och Saga var en riktig liten solstråle. Hon är så fantastisk och har lärt sig så mycket under de senaste två veckorna att de lär tappa hakan på dagis imorgon.
Hon har börjat säga små meningar som "Nä, ingen bebis", när hon tittar i mitt amuletthalsband som nu är tomt efter att hon envist öppnat det gång på gång för att råka hälla ut den lilla bilden på sig själv. Nu är den borta, till Sagas förundran och vaga ledsamhet.
Saga letade även efter mig idag. Hon gick från rum till rum och sa "Mamma? Nä..." Sedan låg hon på skötbordet och sjöng "Lille kack, lille kack, lille lille kack kack...", alltså "Lille katt". Hon fortsatte med "Bä bä vita lam", stundvis alldeles rent, liksom på "Blinka lilla stjärna". Rytmen på "Tipp tapp tipp tapp" klarar hon också galant. Hon sjunger den med olika ord, oftast "Pipp papp" men även "kom kom" eller nåt annat ord hon just använt.
Många tokskratt och fantastiskt många kramar får vi på en dag, så det känns lite jobbigt att jag ska vara ifrån henne så mycket de närmsta veckorna. Jag är dock jätteglad att jag får jobba förstås. Livet är en balansgång, och jag är lyckligt lottad som jabbar mycket i perioder och sedan kan ta mig några mammadagar och bara pussa på Saga.
:-)

Inga kommentarer: