onsdag 26 januari 2011

Bästa mammadagen med bästa bästa Saga!

 Jag behövde verkligen den här underbara dagen med min Saga. Vi har myst ihop riktigt och Saga har varit glad och sprallig som en liten solstråle.
 Jag passade på att ta lite bilder på henne när hon busade runt i lägenheten i förmiddags.
 
Ljuset strilade in genom fönstret och våra nya fina gardiner. Vårkänslor!!
Saga pratade på som alltid numera. Dagens nya ord är "många", som hon snappade upp när hon ville ha flera haklappar på sig samtidigt och jag påpekade att de var många. "Många pillappar" sa Saga och upprepade sedan ordet "många" gång på gång.
Saga gillar verkligen sin lekhörna. Hon lagar massor med mat och gör oppa (soppa) med oot (morot), koi (korv), tåtis (potatis), ucka (gurka) och annat mumsigt i.
Min fina loppisfynd-gryta har äntligen fått en given plats i hemmet.
 Och Joyk-dockan har fått nya kläder!
Ippa (vispa) kan man göra på allt möjligt tycker Saga.
Och den lilla gula giraffen hon älskade när hon var liten bebis hänger med än.
Legogirafferna kallar hon för "pika pika... balla!"
Pussel är ännu lite klurigt, även om det är få bitar. Men spännande är det.
Och jag är imponerad av Sagas framfart och allt hon lyckas lära sig varje dag.
Hon är BÄST tycker jag, så det så!!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tänkte tipsa om en tävling!

Gå in på www.babyvarlden.se så ser du tävlingen på första sidan :)

3 skötväskor ligger i potten! :)

elin sa...

Hihi fina bilder! Och viken söt dotter du har

Unknown sa...

Tack! =)