måndag 3 januari 2011

En kaosförmiddag...

Livet som frilansare i kombination med mamma krånglar till det ibland...
Som nät vår förskola i mitten av december ville veta hur mycket Saga skulle vara ledig efter jul. Jag och Tias stressade igenom kalendrar och kom i sista minuten fram till att Saga skulle få vara hemma till och med den sjunde januari.
Sen blev jag tillfrågad om att jobba på Barracuda de här dagarna, och Tias hade visst lovat Pelle att hjälpa till med flytten... Så vi bara trodde att Saga därmed skulle vara tre dagar på dagis..!
Snopet att när jag och Saga stressat som sjutton i snömodden komma fram till en tom, mörk förskolebyggnad.


Tias var på väg till Pelle... Så vi bestämde att jag skulle ta kvällspass på jobbet och att jag å Saga skulle dra till Fridhemsplan och byta min julklappstunika innan lunch.
Tåget dit tar fem minuter, och på PLAGG Fridhemsplan har de både legklorg och kaffeautomat. Så vi hade riktigt trevligt... tills vi skulle hem och det var STOPP I TRAFIKEN! Det blev en lång promenad till Odenplan och dryga tio minuters väntan på bussen. Tias kom rusande och hann med den i sista stund han med.
Toksena snodde vi ihop lite enkel mat. Jag fick kasta i mig och rusa... för att komma till jobbet kvart över ett eller vad det blir. Redan aningen slutkörd...
Från och med nu MÅSTE vi anteckna ALLT som har med dagis att göra. Jag vill inte vara omgiven av ett ständigt kaos...

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: