söndag 3 oktober 2010

Trött söndag med lek och Hello Kitty

 I natt fick jag åter igen för lite sömn, så söndagen blev rätt jobbig. Saga har varit smått gnällig, hängt mig i hasorna och gjort en massa hyss. Jag har sagt "Ajaj!" i diverse olika tonlägen, om och om igen. -Då Saga dragit ner grejer på golvet, bökat i kökslådorna, varit in i sopskåpet etc. Förmiddagen blev det inget vettigt av då jag vek och hängde tvätt och tiden rann iväg. Trist! Vi som skulle till lekparken...
 Nåväl, lite kul hade vi i alla fall. Eller åtminståne Saga, som hittade sin badbalja på kontorsgolvet.
Hon slängde ned kläder i den... och sin docka. Och så satte hon sig däri själv och lyckades välta.
 Saga fick prova sina nya Hello Kitty-vantar också. När jag tog av henne dem började hon gråta, så de fick åka på igen.
 Det blev lite besvärligt när hon skulle äta russin...
Mamma fick mata! Efter vår tidiga lunch klockan elva somnade Saga i vagnen i hallen, helt utslagen. Jag la mig i sovrummet och låg i en och en halv timme utan att lyckas somna. Kände mig stressad i hela kroppen över stundande jobb, föräldramöte, fakturor som skall skrivas ut vilket inte går då mina färgpatroner har slutat säljas... etc. Stress kallas det.
Tias kom i alla fall hem, så jag kunde ta mig en promenad runt Råstasjön och prata av mig med mamma i mobilen. Skönt. Körde lite Dan Tyminsky och Excalibur II i lurarna också. Solna vimlade av fotbollssupportrar då det var Derby på Råsunda. Liverock och öldrickning...
Ikväll har  jag varit lite gladare. Jag och Saga har dansat till The Baseballs och så har vi ätit mat och god efterrätt.
Nu sitter hon i mitt knä, trött och mosig. Hon vill inte sova. Det vill däremot jag, så vi ska lägga oss alldeles strax,

Inga kommentarer: