onsdag 6 oktober 2010

Duktig tjej!




Imorse förvånade Saga mig genom att leka med sin fisk-handdocka från IKEA som hon plötsligt trätt på handen. Fisken gapade och bet plötsligt tag i hennes andra hand. Saga skrattade förtjust och jag med, snopen över hennes kontroll!
Ett år och fyra månader är hon nu om några dagar. Och det händer saker hela tiden. Jag tror dagis har sin inverkan. Och jag är riktigt glad att hon de två senaste dagarna jag lämnat henne där inte har gråtit alls! Det värmer extra då jag själv som liten vantrivdes på både skola och dagis och var rädd för andra barn.
Saga älskar andra ungar! Idag har hon dock hemma-onsdag med faster som hon också älskar. Hon vinkade lyckligt i Ankis famn när jag lämnade hemmet. Pyjamasen var på och det känns bra att hon får någon dag i veckan då hon kan ta det lite lugnt.
Jag sitter på jobbet och tankar in material nu, efter att en hårddisk kraschat igår. Tråkigt att värdefull redigeringstid plötsligt gick upp i rök... Det tar många timmmar att få in materialet igen. Gläds i alla fall åt lunch med syster framåt tolvtiden. Och åt att Saga förmodligen har en mysig dag.

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: