söndag 24 oktober 2010

Tokröj på Oktoberstämman

Efter en myslördag i Uppsala med lite barnklädeshopping och ett kort besök på spelmansstämman som numera håller till på Uppsala Konsert och Kongress, åt jag, Saga, Tias, Ankis och Gun middag hos Ankis innan jag och Tias drog iväg till stämman på egen hand.


Och det var DANS till HOVEN DROVEN klockan åtta. De firar 20-årsjubileum nästa år och jag såg dem live många gånger på 90-talet. Men nu var det länge sen. Deras riktigt tunga hårdrockstappningar av den jämtländska folkmusiken är redigt befriande. De är helt galna, och solar både på saxofon och fiol så det låter som skrikande elgitarrer. Självaste elgitarristen är inte sämre han!


Trots grym trötthet från mitt håll redan 22.40 stannade vi envist kvar på stämman för att höra Hoven Droven igen klockan tolv.
Köttpolska, jag säger bara det!
Vi kom till Ankis halv två i natt. Saga sov sött sedan niotiden!!!
Nu ska jag upp å leka med dottern som sprungit runt och lekt å ätit å joxat sedan klockan åtta!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: