måndag 11 oktober 2010

Morfar, loppis och en massa mat!

 I helgen har vi haft morfar här. Riktigt kul! Efter en god middag hos syrrans familj på fredagkvällen for vi hem och åt ostbågar. Saga åt nåt väldigt och matade sin morfar. Och så sjöng och spelade vi Beatleslåtar så det stod härliga till!
 På lördagen gick jag och pappa en promenad med Saga i vagnen. Hon somnade med sin russinask i handen.
 Sen lekte och myste vi inne. Sagas pussar är det finaste man kan få!
 Jag sötade mig lite i motljuset och pappa tog en bild.
 Han lekte massor med Saga också.
 Tias gjorde middagen bestående av en massa urgoda pizzor. Alvar och Oscar kom och Saga fick riktigt skoj.
 Trångt och mysigt var det... om än lite väl mycket kaos. Vi behöver ett bättre kök och ett större köksbord!
 Tias spenderade halva middagen bakom oss andra...
 Jag hade gjort en urgod avocadosallad till maten.
 När kussarna skulle åka hem ställde syster upp barnens skor så här fint! Saga såg ut att vilja haka på dem hem, haha!
Pappa sov där natten till idag, då vi for till deras hus på loppis!
 Full fart!
 Och väl där köpte Oscar en trave Bamsetidningar för en tia, Jag köpte två västklänningar till Saga för 30 kr/st och ett liiitet saltkar för 5 kr, men billigast av allt en French Connection-kjol för 20 kr!!!!!
 Syster bjöd på urgod pastagratäng!
 Och till efterrätt en supergod vinbärspaj.
Sen skjutsade vi pappa till bussen.
Saga har varit en riktig liten solstråle i kväll.
Nu måste jag SOOOVA!!!!!

Inga kommentarer: