måndag 25 oktober 2010

Tokhelg i Uppsala!

 Sagas stil, spagat i vagnen! Hon är en cool tjej. Här på väg till bilen på lördagsförmiddagen inför resan till Uppsala.
Det blev sent med allting denna lördag vilket resulterade i Drive in på McDonalds. Saga fick sitt första Happy Meal med en bok om Lilla Anna och Långa Farbrorn. Men hur äter man en cheeseburgare??? Stripsen var dock riktigt smarriga, och extra kul var det att få en egen prasslig påse med stripsen i! Hamburgaren fick finfördelas på tallrik för att bli mer lättäten, och då gick även den ned (en del av den).
Så gick vi ned på stan hela gänget. Och Saga blev ompysslad som få, förstås!
Give me five!

 ... åt höger och vänster.
 Vi köpte fina barnkläder åt henne på Sweetie Pie och Kollade runt på stan medan hon sov i vagnen. Sen gick vi till Uppsalastämman där vi kom in lagom till att höra Anna på scenen! ;-)
 Våra barn fick träffas för första gången vilket kändes riktigt kul!
 Älskade gullunge!!!!!
 När vi gick hem började det skymma.
 Vi fick god mat av Gun, och Saga lekte i sin resesäng. Jag och Tias gick tillbaka till oktoberstämman kvart i åtta och Saga somnade redan vid niotiden fick vi rapporter om!!!
 Medan hon drack upp sin välling och slumrade in stod jag och Tias och snackade med Henning. Vi hade röjt loss på dansgolvet och var värda en öl.
 Vi gillar att stämman hålls på ett stort konserthus mitt i en stad, för det är inte vi spelmän det minsta bortskämda med.
 Anna!
 Å trots att jag höll på att somna stående vid 22.40 väntade vi ju på Hoven Droven som började spela igen klockan tolv.
Ös på hög nivå!!! Roliga filmsekvenser har jag också från denna galna kväll.
Och idag har Saga somnat kvart över sju!!!!! Jag var inte hemma, vilket nog var en bidragande orsak.
Natti natti!!!

Inga kommentarer: